Budowanie marki osobistej nauczyciela jako droga do wzmocnienia pozycji nauczyciela oraz rozwoju uczniów
o konferencji
O tym jak skutecznie każdy nauczyciel powinien budować swoją markę osobistą (i dlaczego przekłada się to bezpośrednio na wzmocnienie jego pozycji oraz rozwój uczniów) porozmawiamy z naszym ekspertem, Panią Grażyną Białopiotrowicz.
Grażyna Białopiotrowicz – trenerka biznesu, rozwoju osobistego, umiejętności emocjonalnych i interpersonalnych. Autorka i realizatorka wielu programów szkoleniowych, dotyczących budowania zespołu, skutecznej komunikacji interpersonalnej, stresu zawodowego i psychologii biznesu. Osobisty doradca osób publicznych w zakresie rozwoju i budowania marki osobistej.
Nasz ekspert posiada niezwykle bogaty warsztat pracy oraz unikalne doświadczenie dlatego szczególnie gorąco zachęcamy do udziału w najbliższej E-konferencji.
Zapraszamy!
pytania i odpowiedzi eksperta
16:09
Dziękuję za ciekawą prezentację. Chętnie zastosuję w swojej pracy uścisk dłoni. Myślę, że wpłynie to pozytywnie na pracę i zachowanie uczniów na lekcji. Na co dzień to my nauczyciele oceniamy uczniów. Chętnie dowiem się jak moi uczniowie mnie spostrzegają i sądzę, że będzie to dobrą wskazówką dla mnie by coś zmienić ;)
Patrycja Borysiak
Dziękuję uprzejmie za pozytywny komentarz i odbiór prezentacji. To dla mnie ogromnie ważne. Dodam, że trzeba mieć odwagę by zmierzyć się z oceną nauczyciela dokonaną przez uczniów. Gratuluję otwartości i chylę czoła. Pozdrawiam serdecznie
Grażyna Białopiotrowicz
16:30
Dzień dobry,
Czy nauczyciel powinien akceptować zaproszenia od rodziców i uczniów na portalach społecznościowych?
Ewelina Falba
Zachowanie uczniów i rodziców w dużym stopniu będzie zależało od tego jak będą postrzegać profil nauczyciela na Facebooku. Profesjonalnie przygotowany fanpage nauczyciela zmniejsza prawdopodobieństwo lub wyklucza prawdopodobieństwo pojawienia się niepoważnych propozycji i uwag ze strony uczniów, bądź ich rodziców. Na Facebooku nauczyciele często prezentują prywatną stronę swojego życia. Budując markę osobistą na Facebooku, najlepiej byłoby założyć konto Nauczyciela i prezentować treści związane ze swoim zawodem, co pozwala chronić sferę prywatną.
Grażyna Białopiotrowicz
17:52
Sytuacja rodzinna... ta najwięcej sprawia problemu samemu nauczycielowi... Czasami nie ma na nią wpływu. Jak wtedy pokazać twarz?
Grażyna Kurpiel
To zależy od sytuacji. Na niektóre sytuacje rodzinne nie mamy wpływu, a na inne mamy wpływ. Jeśli jest to sytuacja, której Pani w żaden sposób zmienić nie może to proszę pamiętać, że otoczenie będzie prawdopodobnie kojarzyło Panią z ta sytuacją/osobą, lecz mimo to proszę robić swoje, tzn. pracować tak dobrze, jak Pani potrafi i mimo to budować swoją markę. Pani odpowiada za swoje zachowanie, a nie za zachowanie kogoś innego. Każdy pracuje na swoją opinię. Gdybym wiedziała więcej, jaką sytuację ma Pani na myśli, mogłabym odpisać bardziej szczegółowo. Życzę powodzenia i pozdrawiam serdecznie.
Grażyna Białopiotrowicz
19:02
Witam jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i mam pytanie. Czy nauczyciel może miec swoj styl ubioru, który nie jest ubiorem klasycznym lecz oryginalnym . Ale jednocześnie nie jest ostrych kolorów ,wyzywający czy odsłaniający cokolwiek?
Kinga Sowińska
Aby w pełni odpowiedzieć na to pytanie, potrzebowałabym więcej informacji. Tak czy inaczej, Pani wygląd jest informacją na Pani temat. Z jakiegoś powodu ubiera się Pani tak, a nie inaczej. Poprzez taki, a nie inny sposób ubierania się komunikuje się Pani z otoczeniem. Mogłoby być dla Pani interesujące poznanie siebie pod tym względem.
Prawdopodobnie poprzez swój sposób ubierania się jest Pani rozpoznawana i kojarzona w określony sposób. Pozostaje pytanie – czy tak właśnie chce być Pani odbierana? Jeśli odbiór Pani osoby jest dla Pani satysfakcjonujący to najważniejsze. Poza tym prawdopodobnie jest Pani indywidualistką, osobą twórczą i kreatywną, być może nonkonformistyczną, odważną i silną, pełną życia i energii. Pozdrawiam serdecznie.
Grażyna Białopiotrowicz
19:20
Czy również należy unikać zdrobnień imion w stosunku do dzieci przedszkolnych?
Małgorzata Paluch
Używanie pełnego imienia dziecka, bez zdrobnień, daje dziecku podświadomy komunikat, że jest traktowane poważnie i z szacunkiem. Dzieje się tak wówczas, gdy nauczyciel praktykuje tę formę na co dzień. Zdrobnienia stosowane są przez rodziców, jako wyraz miłości i są przyjmowane przez dzieci w sposób naturalny. Dziękuję za pytanie i pozdrawiam serdecznie.
Grażyna Białopiotrowicz
Powyższe pytania zostały zadane podczas czatu z ekspertem MAC po premierze e-konferencji.