Zmiany w podstawie programowej a nowości wydawnictwa MAC

o konferencji


Oglądanie premierowego odcinka e-konferencji (czas trwania = 1 godz.) jest możliwe już od godziny 15:00 i będzie możliwe do godziny 22:00.
Godzinny czat z ekspertem, niezmiennie, rozpoczyna się o godz. 19:00

Certyfikat z tej konferencji będzie możliwy do wygenerowania na tej stronie od godziny 8:00 od dnia 13.05 (piątek)

Przed nami zmiana podstawy programowej do wychowania przedszkolnego. Warto wybrać publikacje dostosowane do nowych wytycznych Ministerstwa Edukacji Narodowej. Na jakie cykle się zdecydować? Zapraszamy do udziału w e-konferencji z Wiesławą Żabą-Żabińską, autorką pakietów do edukacji przedszkolnej i poradników metodycznych.

DLACZEGO WARTO?

  • - Konferencja jest bezpłatna
  • - Certyfikat potwierdzający udział w konferencji - do pobrania na drugi dzień po premierze, dla zarejestrowanych uczestników. 
  • - Możliwość pobrania prezentacji - tylko w dniu premiery
  • - Możliwość zadania pytania ekspertowi na facebook.com/macedukacja – tylko w dniu premiery

pytania i odpowiedzi eksperta


12.05.2016
16:19
Pytanie:

Czy dla dzieci 5 letnich będzie obowiazek diagnozy przygotowywania informacji gotowości szkolnej.
Agata Szczepaniak - Masłowska

Odpowiedź:

Nie, diagnoza powinna być przeprowadzona na rok przed pójściem do szkoły. W wolnej chwili proszę sprawdzić warunki do podstawy programowej – pierwsze sformułowanie dot. właśnie tego tematu. Pozdrawiam
Wiesława Żaba-Żabińska

12.05.2016
17:32
Pytanie:

Jak pracować z dzieckiem, powtarzającym klasę 1, które rozpoczęło naukę szkolną w wieku 6 lat? Rodzice zostawiają dzieci kolejny rok w tej samej klasie, ze względu na taką "furtkę", którą stworzył MEN, czyli zostawiają najczęściej bez konkretnych powodów. Czy wydawnictwa będą publikować pomoce dydaktyczne dla takich dzieci? Bo przecież nie mogą ponownie pracować na tych samych elementarzach. Bardzo proszę o wypowiedź w tej sprawie.
Pytanie anonimowe

Odpowiedź:

Rzeczywiście, to spory dylemat. Dziecko powtarzające klasę ze względu na problemy z nauką może pracować tej samej publikacji, a w tym wypadku jest inaczej. Rodzice powinni być tego świadomi. Proszę starać się indywidualnie pomóc dzieciom – wiele wydawnictw proponuje szeroką ofertę publikacji do indywidualizacji nauczania w klasie 1. Ja polecam serię Owocna Edukacja wydawnictwa MAC. Pozdrawiam.
Wiesława Żaba-Żabińska

12.05.2016
17:54
Pytanie:

Jesteśmy zespołem szkolno-przedszkolnym. Czy dla pięciolatków będziemy musieli pisać diagnozę przedszkolaka? U nas w przedszkolu nie ma 6 latków. nasze 6 latków są na terenie szkoły.
Ewa Bukowska

Odpowiedź:

Nie, diagnoza powinna być przeprowadzana na rok przed pójściem do szkoły – w grupie sześciolatków.
Wiesława Żaba-Żabińska

12.05.2016
18:46
Pytanie:

kiedy wchodzi w życie nowa podstawa programowa
Maria Wilk

Odpowiedź:

Założenia nowej podstawy programowej są już dostępne, jednak żeby weszła ona w życie, musi zostać podpisane odpowiednie rozporządzenie. Minister Edukacji Narodowej wspominała o końcu czerwca.
Wiesława Żaba-Żabińska

12.05.2016
18:48
Pytanie:

Ile razy przeprowadzamy diagnozę? Czy ćwiczenia grafomotoryczne możemy wykonywać też flamastrami?
Pytanie anonimowe

Odpowiedź:

Diagnoza jest przeprowadzana na początku października, później powtarzamy badanie wiosną, ale wówczas oceniamy już gotowość szkolną dziecka. Jeśli chodzi o wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych flamastrem – nie widzę większych przeciwskazań, chociaż ja bardziej polecam ołówek. Flamastry sprawdzą się np. przy pogrubianiu konturów. Proszę jednak zwrócić uwagę na to, żeby były to przybory, które dziecko może wygodnie trzymać w dłoni. Pozdrawiam
Wiesława Żaba-Żabińska

12.05.2016
19:19
Pytanie:

Czy w szkolnej zerówce mogą być grupy mieszane 5, 6latki? Jeśli tak, czy pięciolatkom przeprowadzamy analizę gotowości do podjęcia nauki w szkole?
Pytanie anonimowe

Odpowiedź:

Tak, w zerówkach mogą znaleźć się zarówno dzieci pięcio- i sześcioletnie. Gotowość szkolną przeprowadzamy jednak na rok przed pójściem dziecka do szkoły – w tym przypadku mowa o sześciolatkach. Pozdrawiam.
Wiesława Żaba-Żabińska

12.05.2016
19:28
Pytanie:

Czy w przedszkolu niepublicznym dzieci 3-letnie mogą realizować program czterolatków (wraz z grupą 4-latków)?
Pytanie anonimowe

Odpowiedź:

Ja nie jestem przeciwna łączeniu grup. Warto zwracać jednak zawsze większą uwagę np. działania związane z aktywnością plastyczną – manualnie trzylatek może różnić się znaczenie od czterolatka. Podam przykład – przy pracy na obrazku kotka warto zróżnicować poziom wykonywanego zadania - czterolatki powinny uzupełnić obrazek np. przy pomocy wydzieranki, a trzylatki – kolorowania. Proszę pamiętać o stosowaniu takiej dwupoziomowości w pracy z grupą mieszaną. Pozdrawiam.
Wiesława Żaba-Żabińska

12.05.2016
20:41
Pytanie:

Witam serdecznie. Czy jeśli dyrektor będzie żądał od nas nauczycieli dzieci 5 letnich dokonywania diagnozy jak dotychczas to jak mam to wytłumaczyć ? Jak grzecznie z tego wyjść by nikogo nie urazić ?
Pytanie anonimowe

Odpowiedź:

Proszę odwołać się do założeń nowej podstawy programowej – znajduje się tam zapis dot. przeprowadzania diagnozy wśród dzieci na rok przed rozpoczęciem nauki w szkole. Pozdrawiam Panią serdecznie.
Wiesława Żaba-Żabińska

Powyższe pytania zostały zadane podczas czatu z ekspertem MAC po premierze e-konferencji.