Nauka czytania i pisania. Stan aktualny i perspektywy zmian w edukacji przedszkolnej

o konferencji


Najnowsze wytyczne MEN wskazują na kwestie związane z przygotowaniem dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania. O istocie przygotowania przedszkolaków do nabycia tych umiejętności porozmawiamy z dr Małgorzatą Kwaśniewską, nauczycielem akademickim z Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.

DLACZEGO WARTO?

  • Konferencja jest bezpłatna
  • Certyfikat potwierdzający udział w konferencji – do pobrania na drugi dzień po premierze, dla zarejestrowanych uczestników. 
  • Możliwość pobrania prezentacji – tylko w dniu premiery
  • Możliwość zadania pytania ekspertowi na facebook.com/macedukacja – tylko w dniu premiery

pytania i odpowiedzi eksperta


05.04.2016
18:43
Pytanie:

Świetna konferencja- kompetentnie potraktowany temat
Lidka Hytroś

Odpowiedź:

Dziękuję za miłe słowa!
dr Małgorzata Kwaśniewska

05.04.2016
19:15
Pytanie:

Witam, Chciałam zapytać o najlepsze metody czytania i pisania i będę wdzięczna jak dosłownie krótko i praktycznie mi je Pani opisze. Dziękuję i pozdrawiam.
Pytanie anonimowe

Odpowiedź:

Najbardziej przemawia do mnie metoda określona przez Ewę Arciszewską Sojuszem metod – nauczyciel może kompilować różnorakie metody, w zależności od potrzeb i upodobań wychowanków. Osobiście polecam też Metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. Pozdrawiam.
dr Małgorzata Kwaśniewska

05.04.2016
19:19
Pytanie:

Czyli od września nauczyciel musowo będzie musiał w przedszkolu wprowadzać litery?
Pytanie anonimowe

Odpowiedź:

Względem dzieci 6-letnich tak.
dr Małgorzata Kwaśniewska

05.04.2016
19:24
Pytanie:

Jak wytłumaczyć rodzicowi ,że dziecko nie jest jeszcze gotowe do pisania. Dziecko przychodzi do przedszkola i tu dopiero np.pierwszy raz widzi małe nożyczki , klej, farby, piasek na tackach.Rodzice na siłę uczą pisania w liniaturze już chcą by 3- latek pisał ,znał literki. Czasami nie mam sił już tłumaczyć ,że uczymy przez zabawę i wszystkie czynności związane z pisaniem i czytaniem są w przedszkolu zabawą.Rodzice wciąż uważają ,że książki dla dzieci to pierwsza najpoważniejsza pomoc dydaktyczna.
JOLANTA SZEWCZYK

Odpowiedź:

Proszę pamiętać, że równie ważna jak praca z dzieckiem, jest współpraca z rodzicem, oparta na wzajemnym uzupełnianiu się. Proszę spróbować uświadomić rodzicom ich ważną rolę w procesie przygotowania dziecka do nauki pisania . Jest mnóstwo czynności, które wpływają pozytywnie na rozwijanie się umiejętności manualnych dziecka – jak chociażby wiązanie sznurówek czy zabawy plasteliną. Świadomy tego rodzic powinien skupiać się na takich działaniach. Umiejętność pisania przyjdzie z czasem. Pozdrawiam.
dr Małgorzata Kwaśniewska

Powyższe pytania zostały zadane podczas czatu z ekspertem MAC po premierze e-konferencji.