Nauka czytania i pisania. Stan aktualny i perspektywy zmian w edukacji przedszkolnej
o konferencji
Najnowsze wytyczne MEN wskazują na kwestie związane z przygotowaniem dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania. O istocie przygotowania przedszkolaków do nabycia tych umiejętności porozmawiamy z dr Małgorzatą Kwaśniewską, nauczycielem akademickim z Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
DLACZEGO WARTO?
- Konferencja jest bezpłatna
- Certyfikat potwierdzający udział w konferencji – do pobrania na drugi dzień po premierze, dla zarejestrowanych uczestników.
- Możliwość pobrania prezentacji – tylko w dniu premiery
- Możliwość zadania pytania ekspertowi na facebook.com/macedukacja – tylko w dniu premiery
pytania i odpowiedzi eksperta
18:43
Świetna konferencja- kompetentnie potraktowany temat
Lidka Hytroś
Dziękuję za miłe słowa!
dr Małgorzata Kwaśniewska
19:15
Witam,
Chciałam zapytać o najlepsze metody czytania i pisania i będę wdzięczna jak dosłownie krótko i praktycznie mi je Pani opisze.
Dziękuję i pozdrawiam.
Pytanie anonimowe
Najbardziej przemawia do mnie metoda określona przez Ewę Arciszewską Sojuszem metod – nauczyciel może kompilować różnorakie metody, w zależności od potrzeb i upodobań wychowanków. Osobiście polecam też Metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. Pozdrawiam.
dr Małgorzata Kwaśniewska
19:19
Czyli od września nauczyciel musowo będzie musiał w przedszkolu wprowadzać litery?
Pytanie anonimowe
Względem dzieci 6-letnich tak.
dr Małgorzata Kwaśniewska
19:24
Jak wytłumaczyć rodzicowi ,że dziecko nie jest jeszcze gotowe do pisania. Dziecko przychodzi do przedszkola i tu dopiero np.pierwszy raz widzi małe nożyczki , klej, farby, piasek na tackach.Rodzice na siłę uczą pisania w liniaturze już chcą by 3- latek pisał ,znał literki. Czasami nie mam sił już tłumaczyć ,że uczymy przez zabawę i wszystkie czynności związane z pisaniem i czytaniem są w przedszkolu zabawą.Rodzice wciąż uważają ,że książki dla dzieci to pierwsza najpoważniejsza pomoc dydaktyczna.
JOLANTA SZEWCZYK
Proszę pamiętać, że równie ważna jak praca z dzieckiem, jest współpraca z rodzicem, oparta na wzajemnym uzupełnianiu się. Proszę spróbować uświadomić rodzicom ich ważną rolę w procesie przygotowania dziecka do nauki pisania . Jest mnóstwo czynności, które wpływają pozytywnie na rozwijanie się umiejętności manualnych dziecka – jak chociażby wiązanie sznurówek czy zabawy plasteliną. Świadomy tego rodzic powinien skupiać się na takich działaniach. Umiejętność pisania przyjdzie z czasem. Pozdrawiam.
dr Małgorzata Kwaśniewska
Powyższe pytania zostały zadane podczas czatu z ekspertem MAC po premierze e-konferencji.