Nowe podejście do nauczania języka polskiego w klasie 4

o konferencji


Pobierz prezentację z e-konferencji

Współczesna szkoła stawia przed nauczycielami nowe wyzwania. Język polski jest jednam z kluczowych przedmiotów na niemal wszystkich etapach edukacyjnych. Jak nowatorsko i kreatywnie nauczać tego przedmiotu?  W kolejnym odcinku e-konferencji opowie o tym Piotr Zbróg, wykładowca akademicki, językoznawca, autor podręczników do języka polskiego.

Godzinny odcinek e-konferencji dostępny do godziny 22:00

Wyłącznie w dniu premiery:

  • Możliwość wygenerowania certyfikatu uczestnictwa w e-konferencji
  • Możliwość zadania pytania ekspertowi w panelu dyskusyjnym pod oknem z filmem

pytania i odpowiedzi eksperta


11.04.2017
14:41
Pytanie:

Prosze o informacje jak zmieniło sie podejście do dzieci obcojęzycznych w wymaganiach w nowej podstawie programowej. Mam w klasie trójkę takich dzieci i czytanie ze zrozumieniem tekstów dla nich to istna katorga. Czy istnieje program wsparcia dodatkowego w postaci zwiększenia zasobu słownictwa (wyłączając prace na zajęciach wyrównawczych i kompensacyjnych)? Wiem, że programy takie istnieją na etapie przedszkolnym (np. 1000 pierwszych słów) ale co dalej? Gdzie jest jakas logiczna kontynuacja tego programu, zwłaszcza, że dzieci te językowo nie są w stanie się rozwinąć we własnym domu?
Pytanie anonimowe

Odpowiedź:

MEN nie podaje w podstawie programowej do języka polskiego wskazówek odnośnie do wspomagania dzieci obcojęzycznych. Jeżeli będzie taka potrzeba, MAC pewnie zaproponuje jakieś rozwiązania.
dr hab. Piotr Zbróg

11.04.2017
15:11
Pytanie:

Ile godzin (średnio) przeznaczonych będzie w rozkładzie MAC na pracę z lekturą i czy reozkład wskazuje konkretne lektury uzupełniające do omówienia, czy zostawia to nauczycielowi?
Katarzyna Polak

Odpowiedź:

Na pewno będzie to ponad połowa czasu przeznaczonego na treści, lektur i czytania jest sporo. Podamy przykłady lektur nadobowiązkowych, ponieważ jest ich dość dużo. Zawsze można samemu coś zaproponować, nie ma konieczności i przymusu. Pewnie po jakimś czasie przygotujemy maksymalnie dużo propozycji rozwiązań metodycznych.
dr hab. Piotr Zbróg

11.04.2017
16:15
Pytanie:

W jaki sposób wprowadzona jest do podręcznika gramatyka? w odrebnych rozdziałach/częściach, czy połączona z edukacja literacko-kulturową?
Katarzyna Polak

Odpowiedź:

Gramatyce poświęcono odrębne części, ale powiązana jest i będzie z zagadnieniami komunikacyjnymi, tekstami oraz formami wypowiedzi. Integracja będzie tym większa, im wyższa klasa.
dr hab. Piotr Zbróg

11.04.2017
17:19
Pytanie:

Czy zestaw lektur do poszczególnych klas jest "sztywny", czy można przenosić pozycje do innych klas?
Piotr Harłoziński

Odpowiedź:

Zestaw nie jest sztywny, nie ma podziału lektur na klasy. Nauczyciel ma swobodę i może rozplanować sposób podziału wg własnego pomysłu lub wg rozkładu z wydawnictwa MAC.
dr hab. Piotr Zbróg

Powyższe pytania zostały zadane podczas czatu z ekspertem MAC po premierze e-konferencji.