Praca z dzieckiem zdolnym w edukacji wczesnoszkolnej
o konferencji
Rozwój zdolności jest ściśle związany z etapami rozwoju dziecka.Ogólną cechą dziecka utalentowanego jest potrzeba niezależności. Taką niezależność należy kształtować od najmłodszych lat. O tym jak pracować z dzieckiem zdolnym opowie Dorota Krzywicka, psycholog, wykładowca i prelegent, ekspert w programie "Rozmowy w toku"
Wyłącznie w dniu premiery:
- Możliwość wygenerowania certyfikatu uczestnictwa w e-konferencji
- Możliwość zadania pytania ekspertowi w panelu dyskusyjnym pod oknem z filmem
pytania i odpowiedzi eksperta
16:00
Bardzo dziękuję za ciekawy wykład mam pytanie odnośnie ucznia zdolnego który bardzo przeszkadza w prowadzeniu lekcji, komentuje co mówi nauczyciel, śpiewa, puka w ławce... Trudno prowadzić zajęcia z całą klasą. Co mogę zrobić w tej kwestii??
Pozdrawiam serdecznie
Pytanie anonimowe
Wszystko zależy od podłoża tych przeszkadzających nauczycielowi zachowań – może dziecko nie zna zasad zachowania na lekcji (albo i poza nią), bo jest rozpuszczone przez dom, a może jest nadpobudliwe, a może nudzi się na lekcji? Gdy znajdzie Pani powód rozwiązanie problemu nasunie się samo. Nudzącym się uczniem trzeba będzie się zając indywidualnie, zainteresować tak, by nie miał ochoty na śpiewanie (chyba, że właśnie śpiew jest zdolnością wyróżniającą tego ucznia na tle klasy ). Rozpuszczonego trzeba będzie zdyscyplinować, biorąc w obroty jego rodziców. A nadpobudliwemu dać spokój, bo robi to co robi nie dlatego, że niewychowany albo złośliwy tylko natura go zmusza.
Dorota Krzywicka
16:25
Jaki wpływ mają postawy rodziców na rozwój ich dzieci?
Maria Gizal- Nikitiuk
Wielki. W wielkim skrócie: rodzice autorytarni tłamszą rozwój, rodzice liberalni zupełnie nie potrafią go rozsądnie ukierunkowywać. Tylko ci podążający środkiem, czyli rozsądnie wymagający i jednocześnie szanujący indywidualność dziecka dają szansę na rozwój zgodny z cechami, predyspozycjami i potrzebami dziecka.
Dorota Krzywicka
17:04
Dziecko ze stwierdzeniem zaburzenia integracji sensorycznej (i wielkim "bałaganiarzem"}, ale uważnie słuchający nauczyciela może być uczniem zdolnym?
Jolanta Krzak
Zaburzenia integracji sensorycznej zwykle skutkują kłopotami w nauce i ogólnym funkcjonowaniu, więc nie wiem, jak do tego miałyby się zdolności. To, że dziecko uważnie słucha świadczy tylko o umiejętności skupienia uwagi, o zainteresowaniu tematem itd., ale nie o zdolnościach.
Dorota Krzywicka
17:48
Jak pracować z dzieckiem zdolnym ale leniwym?
Pytanie anonimowe
Motywować do pracy. Nawet największy leń przestanie się lenić, jak poczuje, że mu się to opłaca, ze czeka go nagroda, że będzie miło, że cos zyska (nie mamy się co oszukiwać – większość z nas pracuje z sensem i entuzjazmem, gdy wie PO CO to robi – kłania się potrzeba sensu). Trzeba tylko odkryć, co dla lenia jest nagrodą.
Dorota Krzywicka
17:52
Co zrobić gdy dziecko zdolne nie odrabia prac domowych systematycznie?
Pytanie anonimowe
Dojść do tego, czemu tak się dzieje – czy coś przeszkodziło w odrobieniu zadań, czy dziecko zapomniało, czy nie zależy mu na ocenach i nie dba o to, że dostanie jedynkę, a może zadanie było tak nudne, że aż odrzucało? Jak z każdym problemem i z tym uporamy się, gdy będziemy widzieć, co do niego doprowadziło. Nie patrzmy tylko na końcówkę zdarzeń, pytajmy, co działo się wcześniej.
Dorota Krzywicka
Powyższe pytania zostały zadane podczas czatu z ekspertem MAC po premierze e-konferencji.